Online Strategie

Divider It's Marketing

Een fundament onder al je online marketing activiteiten

Zonder online marketing strategie ben je eigenlijk ‘blind’ aan het adverteren. Vaak worden beslissingen genomen op basis van meningen of eigen ervaringen zonder dat hier goed onderzoek aan vooraf gaat. Dit zorgt ervoor dat je op allerlei kanalen zichtbaar bent met inconsistente uitingen en niet goed weet wat wel of niet goed presteert.

Zonder online marketing strategie herken je jezelf waarschijnlijk in deze frustraties:

Je weet niet goed wie je doelgroep is of welke segmenten er binnen je doelgroep te onderscheiden zijn.

Je wie niet wie online je directe concurrenten zijn en hoe zij presteren ten opzichte van jouw bedrijf.

Je hebt geen inzicht in welke kanalen je allemaal inzet en hoe deze kanalen presteren ten opzichte van elkaar.

Je weet niet in hoeverre online marketing bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen zoals omzet en winst.

Een online marketing strategie creëert voor iedereen rust in het gehele proces. Jijzelf, je medewerkers en je partners waar je mee samenwerkt, spreken hierdoor allemaal dezelfde taal. De taal van je doelgroep. Iedereen begrijpt wie ze aan moeten spreken en hoe ze zit moeten doen. Daarnaast heb jij inzicht in het totale plaatje en weet je precies welke kanalen echt bijdragen aan je succes. Door in het begin te investeren in een goede marketing strategie voorkom je later het weggooien van duizenden euro’s door blind te adverteren.

Zo gaan we te werk:

1. Online marketing analyse

We starten onze online marketing strategie met een analyse van de huidige situatie op online marketing gebied. Dit kan je zien als de nul-meting. We brengen alle huidige kanalen in kaart die je tot dusver hebt ingezet. We analyseren de prestaties van elk kanaal om erachter te komen wat wel en wat niet goed gepresteerd heeft. Ook analyseren we de huidige customer journey die je klant doorloopt en op welke manier je kanalen hieraan bijdragen. Dit geeft een goed inzicht in de huidige situatie op online marketing vlak.

2. Doelgroep analyse

We analyseren je doelgroep en identificeren segmenten die te onderscheiden zijn binnen deze doelgroep. Een segment is een onderdeel van de doelgroep dat dezelfde kenmerken vertoond. Dit kan een samenstelling zijn van: demografische-, geografische-, psychografische-, gedrags-, of sociaal economische criteria. Voor elk van de te identificeren segmenten zetten we een persona op. Een persona is een gedetailleerde omschrijving van een persoon uit het segment. Met behulp van personen creëer je ‘echte’ mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk lastig te targeten zijn.

3. Concurrentie analyse

We analyseren 3 van jouw directe concurrenten volledig op online marketing gebied. Welke kanalen zetten zij in? Welke doelgroepen bereiken ze? Op welke zoekwoorden zijn ze zichtbaar? Wat voor soort content gebruiken zij? Wat presteert goed en wat presteert minder? Dit zijn allemaal vragen die we kunnen beantwoorden door uitgebreid concurrentie onderzoek te doen. Hierdoor zorg jij dat je je concurrenten altijd een stapje voor blijft.

Onze online marketing strategie bevat:

Online marketing scan
Analyse huidige situatie
Doelgroep analyse
Doelgroep segmentatie
Uitgebreid persona per segment
Concurrentie analyse van 3 directe concurrenten
Uitgebreide website / conversie optimalisatie analyse
Heldere conclusies en aanbevelingen
Toepasbare optimalisaties
Volledig op maat gemaakt rapport
Presentatie door Digital Marketing Specialist

Vrijblijvend adviesgesprek?

Zie je door de bomen het bos niet meer? Moeite om te bepalen waar je moet beginnen?

Wij besteden graag een uurtje van onze tijd om je verder op weg te helpen! Plan nu een vrijblijvend adviesgesprek in met een van onze Digital Marketeers.

E-book-conversie-optimalisatie-verleid-het-brein klein

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het e-book sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Google Ads dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Claim nu je gratis webshop analyse!

14/50 beschikbaar

Bedankt voor je aanvraag. We gaan direct voor je aan de slag! Je kan de analyse binnen 1 week in je mailbox verwachten.

SEO dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het SEO dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!