Google Ads Advertentie Extensies – gratis, lucratief en noodzakelijk

nov 9, 2018 | Zoekmachine Adverteren

Als je wilt dat potentiële klanten je vinden op Google, kan het haast niet anders dan dat je bedrijf gebruik maakt van Google Ads. Als je al gebruik maakt van Google Ads, dan zal je ook merken dat het niet altijd het gewenste resultaat heeft. Om een hogere click-through-rate (CTR) te krijgen, kan – of eigenlijk moet – je advertentie extensies toevoegen aan je bestaande Ads.

 

Wat zijn Google Ads Advertentie Extensies?

Een Google Ads Advertentie Extensie is een uitbreiding van je bestaan de Google Ads. Via de verschillende extensies die Google Ads aanbiedt kan je op die manier meer informatie over je bedrijf, de producten die je verkoopt of de services die je verleent of contactmogelijkheden toevoegen.

Als je die informatie toevoegt, gaan je Google Ads er professioneler en groter uitzien. Op die manier vallen ze meer op, en kunnen ze ervoor zorgen dat je een hogere click-through-rate (CTR) krijgt. Google Ads die zijn aangevuld met extensies worden namelijk als beter beoordeeld door Google, wat weer betekent dat ze beter gevonden worden door potentiële klanten. En het mooiste van alles: je betaalt niks extra voor het toevoegen van Google Ads extensies.

Het toevoegen van Google Ads extensies is dus niet alleen lucratief vanwege de hogere conversie, maar eigenlijk vanwege het feit dat het gratis is een must voor iedere ondernemer die graag gevonden wil worden op Google. Dus welke Google Ads Advertentie Extensies zijn er allemaal?

 

Welke Google Ads Advertentie Extensies zijn er allemaal?

Binnen Google Ads zijn er veel verschillende extensies die je kan toevoegen aan je advertentieteksten. Wij zullen alle mogelijkheden bespreken en voorbeelden geven hoe je de extensies het beste kan inzetten:

 

De Google Ads App Extensie

Of je nou services verleent of producten verkoopt: in een wereld waar het merendeel van websites met de mobiele telefoon worden bezocht, kan hebben van een eigen app je commercieel veel voordelen bieden. Als je in je Google Ads je klanten de app wilt aanbevelen, kan je de Google Ads App Extensie toevoegen. Als ze dan op die link klikken, worden ze gelijk doorgeleid naar de Google- of Apple Store waar ze de app kunnen downloaden.

 

De Google Ads Highlight Extensie

Als er bepaalde informatie over je bedrijf is die je extra onder de aandacht wil brengen, dan is deze Google Ads Highlight Extensie handig. Hoewel het soms ook voor komt dat Google deze extensie automatisch instelt en informatie uitkiest, is het natuurlijk prettiger als je zelf kan kiezen welke informatie er wordt getoond. Het gaat dan vooral over de sleutelwoorden die jouw bedrijf omschrijven. Heb je bijvoorbeeld een garage die 24/7 bereikbaar is, alle soorten automerken repareert en ruime garantie biedt, dan is dat informatie die in de Highlight Extensie past.

 

De Google Ads Website Extensie

Als je je doel is om meer bezoekers op je website te krijgen, of klanten naar een specifiek deel van je website wilt sturen, kan je de Google Ads Website Extensie toevoegen. Je kan zelfs specifieke producten, services of informatie op een rij zetten – de extensie lijkt daarmee op de vorige Google Ads Highlight Extensie.

Je kan ook kiezen voor het plaatsen van een link in je Google Ads, voor meer bezoekers op je website. Dat doe je via de Google Ads Sitelink Extensie. Deze extensie zorgt ervoor dat je Google Ads groter worden en dus meer opvallen. En je dus een hogere CTR opleveren!

Benieuwd naar de Google Ads mogelijkheden voor jouw bedrijf?

De Google Ads Locatie Extensie

Als je een fysieke locatie, zoals een kantoor, een winkel, een restaurant of garage hebt, wil je natuurlijk graag dat mensen bij het zien van jouw advertentie op Google gelijk weten waar ze heen moeten. De Google Ads Locatie Extensie is dan een perfecte uitbreiding van je Google Ads, aangezien ze via de link in de extensie gelijk naar Google Maps worden gestuurd. Zo weten ze precies waar je bedrijf zit en hoe ze er kunnen komen. Ook bij deze extensie komt het af en toe voor dat Google de informatie zelf toevoegt, maar om er zeker van te zijn dat de informatie die wordt getoond juist is, kan je deze extensie beter zelf toevoegen.

 

 

De Google Ads Contact Extensie(s)

Persoonlijk contact met potentiële klanten is belangrijk voor haast elk bedrijf en daarom is het een must dat Google Ads contactgegevens bevatten. Afhankelijk van je voorkeur, kan je kiezen wat voor Google Ads Contact Extensie je toevoegt.

Als je graag wilt dat klanten de mogelijkheid hebben om direct naar je bedrijf te bellen, kan je gebruik maken van de Google Ads Oproep Extensie. Als mensen met hun mobiele telefoon je advertentie zien op Google, dan geeft het telefoonsymbooltje in de Google Ad de mogelijkheid om in één keer doorgeschakeld te worden naar een telefoongesprek.
Als je wilt dat klanten via Whatsapp of sms-contact kunnen opnemen met je bedrijf, kan je gebruik maken van de Google Ads Bericht Extensie. Klanten zijn vaak sneller geneigd om via Whatsapp contact op te nemen, dan te bellen, dus deze extensie kan je conversie ten goede komen.

 

 

De Google Ads Prijs Extensie

Of het gaat om kleren kopen, uit eten gaan of een verzekering: een voordelige prijs is voor veel klanten belangrijke informatie. Het is dan ook een van de eerste dingen waar ze naar zoeken, en de Google Ads Prijs Extensie is een goede manier om producten en services van dergelijke prijsinformatie te voorzien.

 

De Google Ads Promotie Extensie

Vergelijkbaar met prijzen, zullen klanten ook altijd opzoek zijn naar kortingen en promoties. Via de Google Ads Promotie Extensie kan je die kortingen extra onder de aandacht brengen. Als bezoekers op de promotie klikken worden ze gelijk naar het product of de service geleidt waar de korting in kwestie betrekking op heeft. Vergeet niet deze extensie uit te schakelen op het moment dat de korting voorbij is!

 

Geautomatiseerde Extensies

Naast bovenstaande extensies zijn er nog een aantal automatische Google Ads Extensies die je niet zelf kunt implementeren. Google voegt die zelf toe, bijvoorbeeld extensies met beoordelingen, waarbij klanten kunnen zien hoe je producten of services beoordeeld worden. Daarnaast kunnen sommigen van de bovengenoemde extensies ook automatisch worden toegevoegd, maar om de volledige controle te hebben over je Google Ads én ervoor te zorgen dat juiste informatie wordt weergegeven, kan je dit beter altijd zelf doen!

Anderen bekeken ook:

De advertentiestrategie van de 3 grootste politieke partijen

De advertentiestrategie van de 3 grootste politieke partijen

Het is volop campagnetijd. En in campagnetijd spelen advertenties op social media altijd een grote rol. De partijen doen er alles aan om online hun achterban te bereiken en te beïnvloeden. Zeker in campagne tijdens de corona crisis speelt online een belangrijke rol....

5 hyper gerichte social media campagnes voor bloemisten

5 hyper gerichte social media campagnes voor bloemisten

De online wereld verandert continu. En dus ook de manier om je ideale klanten te bereiken verandert. Dit geldt zeker ook voor bloemisten. Wij zien dat steeds meer bloemenzaken online marketing inzetten om hun doelgroep te bereiken. Wij hebben zelf ook meerdere...

Hoe booking.com jouw reserveringen wegsnoept

Hoe booking.com jouw reserveringen wegsnoept

Het ‘B’ woord Booking.com. In sommige kringen ook wel het blauwe monster genoemd. Iedereen kent ze wel. Zeker als je de afgelopen tijd een beetje het nieuws hebt gevolgd:Een bedrijf dat tussen 2010 en 2018 zo’n 1,8 miljard euro aan belasting bespaarde door schimmige...

0 reacties

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het e-book sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Google Ads dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Claim nu je gratis webshop analyse!

14/50 beschikbaar

Bedankt voor je aanvraag. We gaan direct voor je aan de slag! Je kan de analyse binnen 1 week in je mailbox verwachten.

SEO dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het SEO dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Website snelheid dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het website snelheid dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Interessant?

Deel dit met anderen!