Meer inzicht met een online interactief dashboard

Specialisaties in deze case

Dashboarding

Web analytics

Werkis is een gecertificeerd intermediair van arbeid en helpt mensen met het vinden van geschikt werk. Om dit te doen heeft Werkis onder andere de vacature website werkis.nl en verschillende vestigingen in midden/oost Nederland.  Online bieden ze meer van 500 vacatures aan in 13 verschillende branches. Door nauw samen te werken met bedrijven uit de regio weten ze snel de juiste persoon aan de juiste baan te koppelen. 

Om alle vacatures op het juiste moment onder de aandacht te brengen bij de doelgroep maakt Werkis gebruik van veel verschillende online marketing kanalen en campagnes. Voor Werkis is het essentieel om inzicht te hebben in de prestaties van al deze campagnes. Voorheen werd er vooral gestuurd op intuïtie en gewerkt met vooraf vastgestelde budgetten.

Werkis heeft It’s Marketing gevraagd om continu inzicht te krijgen in de prestaties van alle online marketing kanalen en het gespendeerde marketingbudget, met daarbij de volgende doelen:

1. Customer journey van oriëntatie tot plaatsing van de kandidaat in kaart brengen
2. Doorlopend inzicht creëren in alle online marketing campagnes en de resultaten daarvan

3. Inzicht gemakkelijk en snel omzetten in concrete acties en optimalisaties binnen de campagnes

 

Hoe creeëren we inzicht in de prestaties van al onze online marketing acties?

Om doorlopend inzicht te creëren in alle campagnes en kanalen hebben we een interactief online dashboard opgesteld. Dit dashboard maakt gebruik van data uit verschillende kanalen zoals Google Ads, Google Analytics, Facebook, LinkedIn en Instagram. Doordat het dashboard online is, is de data altijd realtime en actueel in plaats van een momentopname. Het dashboard is interactief en daardoor altijd te filteren door de gebruiker. Kies bijvoorbeeld voor een bepaalde datumperiode, een specifiek kanaal of een apparaatcategorie en het dashboard zal zich automatisch aanpassen aan je selectie. Het dashboard is gemakkelijk te tonen op schermen op kantoor. Hierdoor heeft iedereen ten allen tijden inzicht in relevante data. Ook kan het dashboard gemakkelijk gedeeld worden tussen collega’s.

Door het dashboard te gebruiken heeft Werkis altijd inzicht in de resultaten van alle online marketing campagnes. Deze data is overzichtelijk weergegeven en makkelijk te begrijpen. Hierdoor is het mogelijk om in realtime bij te sturen op basis van feiten en harde cijfers. Dit komt het rendement van elke geïnvesteerde euro ten goede.

 

Voorbeeld van het interactieve online marketing dashboard

N.B. ALLE DATA IN HET DASHBOARD IS FICTIEF

“Dankzij It’s Marketing weten we exact aan welke knoppen we moeten draaien.”

Door middel van het dashboard hebben we inzicht in het rendement van elke campagne die we starten. Hierdoor kunnen we snel bepalen wat wel of niet effectief is en daarop bijsturen. Dit heeft geleid to meer resultaat uit elke campagne die we opzetten.

Gerben Post – Eigenaar Werkis / verder met werk

De voordelen van een dashboard:

Realtime inzicht in alle belangrijke gegevens

Geen momentopnames of ingewikkelde rapportages, maar elk moment inzicht in de meest actuele gegevens.

Concrete optimalisaties op basis van feiten

Niet langer op gevoel of gokken, maar voer direct aanpassingen door in je campagnes op basis van harde cijfers.

Betrokkenheid van alle collega's

Niet meer iedereen overtuigen, maar deel gemakkelijk alle data met je collega’s of werknemers.

E-book-conversie-optimalisatie-verleid-het-brein klein

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het e-book sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Google Ads dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!

Claim nu je gratis webshop analyse!

14/50 beschikbaar

Bedankt voor je aanvraag. We gaan direct voor je aan de slag! Je kan de analyse binnen 1 week in je mailbox verwachten.

SEO dashboard download

Hij staat voor je klaar!

Naar welk e-mailadres kunnen we het SEO dashboard sturen?

We hebben hem verstuurd. Check je mailbox!