2.500 % Return On Investment door slimme retargeting
Camping de Koeksebelt is een 5-sterren camping in Ommen. Gelegen aan de Rivier de Vecht en op steenworp afstand van het centrum van Ommen. De kampeervelden van Camping de Koeksebelt zijn ruim opgezet en zijn voorzien van alle mogelijke luxe. Iedere plek is voorzien van water, afvoer, elektra, tv-aansluiting en op elke plek is gratis WiFi. Lekker luieren of juist actief bezig zijn. Zwemmen in de Vecht of in het verwarmde zwembad. Roeien, vissen, spelen en ravotten. Alles mag en alles kan. Niet voor niets is de Koeksebelt door de ANWB gewaardeerd met 5 sterren.
Bij de Koeksebelt is de eigen website een belangrijk kanaal voor reserveringen. Toch raakt elke goed converterende website bezoekers kwijt. Gemiddeld genomen gaat zo’n 3% van alle bezoekers wereldwijd over tot een aankoop. Dit betekent dat er van elke 100 bezoekers slechts 3 overgaan tot een aankoop en je dus 97 bezoekers verliest.
De reden dat deze bezoekers afhaken kan van alles zijn. Misschien is er iets tussen gekomen, is het eten klaar of moet de hond uitgelaten worden. Daarnaast is het proces voordat er een boeking wordt gedaan bij een camping vaak van langere duur. Eerst moet er overlegd worden met de rest van het gezin of reisgezelschap. Vaak worden er ook meerdere campings vergeleken binnen dit boekingsproces.
Hierdoor is het dus van essentieel belang om aanwezig te blijven bij deze bezoekers tijdens dit proces. Door gezien te worden en top-of-mind te blijven bij de doelgroep verhoog je de kans dat de bezoeker uiteindelijk de boeking bij jou afrondt.
Camping de Koeksebelt heeft ons gevraagd om online aanwezig te blijven gedurende dit boekingsproces, met de volgende doelen:
- Aantal directe boekingen verhogen.
- Online aanwezig blijven tijdens het boekingsproces.
- Afgehaakte bezoekers terughalen om hun boeking af te ronden
Hoe blijven we aanwezig tijdens het boekingsproces?
Allereerst hebben wij de Facebook Pixel op een juiste manier geplaatst op de website. Zo weet Facebook welke pagina’s bezocht worden én of iemand over is gegaan tot een boeking. Deze informatie is cruciaal voor het opzetten van de Retargeting campagnes op Facebook en Instagram.
Voor elke accommodatie is een specifieke doelgroep aangemaakt. Binnen deze doelgroep vallen bezoekers die belangrijke pagina’s hebben bekeken van deze accommodatie. Personen die al geboekt hebben worden uitgesloten van de doelgroep. Zo blijven we niet bezoekers achtervolgen als ze al een aankoop gedaan hebben.
Vervolgens hebben wij voor elke accommodatie een Facebook en Instagram video advertentie gemaakt. In deze advertentie worden 10 foto’s getoond als een diashow van de accommodatie.
Alle bezoekers die een accommodatie bekijken, maar niet boeken, worden afhaken worden automatisch toegevoegd aan de doelgroep. Deze bezoekers worden zo tijdens het boekingsproces opnieuw bereikt met relevante advertenties via de Social Media kanalen Facebook en Instagram. We zorgen dat de frequentie niet oploopt. Zo voorkomen we dat bezoekers te vaak dezelfde advertentie zien en hier blind voor worden.

Stap 1:
Een bezoeker bekijkt een specifieke accommodatie op de website.

Stap 2:
De bezoeker start met het reserveren, maar haakt af.

Stap 3:
D bezoeker wordt op Facebook & Instagram opnieuw bereikt met een advertentie van de bekeken accommodatie.
“Door It’s Marketing hebben wij het meeste resultaat voor elke geïnvesteerde euro.”
Gelukkig is tegenwoordig alles meetbaar. Ben je op zoek naar het meeste rendement voor je geïnvesteerde euro’s? Dan is It’s Marketing de ideale partij. Ze hebben een persoonlijke benadering en maken alles inzichtelijk.
Jack van der Boon – Eigenaar Camping de Koeksebelt
Het resultaat mag er zijn!
2.500% Return on Investment (ROI)
Elke geïnvesteerde euro heeft zich 25x terugverdient door de retargeting campagnes. Extra omzet van bezoekers die anders waren afgehaakt.
58% verlaging kosten per boeking
De gemiddelde kosten per boeking zijn met 58% gedaald door de inzet van de Facebook & Instagram retargeting campagnes.
132% stijging van het conversiepercentage
Het percentage bezoekers dat overgaat tot een boeking is meer dan verdubbeld na het starten van de retartgeting campagnes.