Adverteren in Google tijdens de gehele klantreis
Specialisaties in deze case
Google Ads
Camping de Koeksebelt is een 5-sterren camping in Ommen. Gelegen aan de Rivier de Vecht en op steenworp afstand van het centrum van Ommen. De kampeervelden van Camping de Koeksebelt zijn ruim opgezet en zijn voorzien van alle mogelijke luxe. Iedere plek is voorzien van water, afvoer, elektra, tv-aansluiting en op elke plek is gratis WiFi. Lekker luieren of juist actief bezig zijn. Zwemmen in de Vecht of in het verwarmde zwembad. Roeien, vissen, spelen en ravotten. Alles mag en alles kan. Niet voor niets is de Koeksebelt door de ANWB gewaardeerd met 5 sterren.
Voor Camping de Koeksebelt is Google Ads een belangrijk kanaal om relevante bezoekers naar de website te verkrijgen. Wij beheren voor de Koeksebelt al meerdere jaren alle advertenties in Google. Hierdoor kennen we de campagnes door en door en zijn we instaat om doorlopend optimalisaties door te voeren om er nog meer resultaat uit te halen.
Wij zetten Google Ads in voor elke fase van de klantreis:
1. Bereik
Het is belangrijk om zo vroeg mogelijk in het beslissingsproces van de gast zichtbaar te zijn. Bezoekers hebben in deze fase bijvoorbeeld nog geen specifieke voorkeur over de regio waar ze op vakantie willen, maar zijn wel op zoek naar een vakantie in Nederland. Het doel in deze fase is om voorkeur te creëren voor de regio Overijssel, Ommen en het Vechtdal zodat Camping de Koeksebelt op deze manier meegenomen wordt in de overweging van de gast.
Voor deze fase hebben we aansluitende campagnes opgezet. Advertenties binnen deze campagnes informeren de potentiële gast over de regio en zijn dus nog niet gericht op conversie.
Voorbeelden van zoekwoorden zijn:
- 5-sterren campings Nederland
- Kamperen in Nederland
- Campings met zwembad
Een voorbeeld van een aansluitende advertentie in deze fase:
2. Interactie
In deze fase zijn bezoekers al wat specifieker op zoek. Ze weten bijvoorbeeld al naar welke regio ze op vakantie willen in Nederland of wat ze zoeken in een camping. Deze bezoekers laten we andere zoekadvertenties zien die beter aansluiten om de behoefte van de gast. De advertenties zijn specifieker en het doel is om bezoekers interactie te laten hebben met relevante content.
Ook voor deze fase hebben we aansluitende campagnes en advertenties opgezet. Deze advertenties zijn erop gericht om voorkeur te creeeren voor Camping de Koeksebelt ten opzichte van andere campings in de omgeving.
Voorbeelden van zoekwoorden in deze fase zijn:
- Campings in Ommen
- Campings aan de Vecht
- Kamperen in Overijssel
Een voorbeeld van een aansluitende advertentie in deze fase:
3. Conversie
Vaak worden meerdere campings overwogen tijdens het beslissingsproces. Hierdoor is het essentieel om zichtbaar te zijn wanneer bezoekers klaar zijn om te boeken. Zoekopdrachten tijdens deze fase kenmerken zich vaak door een hoge koopintentie met woorden als reserveren of boeken. Ook zijn de zoekopdrachten vaak longtail en bevatten ze 3 zoekwoorden of meer. Deze specifieke zoekwoorden geven aan dat bezoekers klaar zijn om een reservering te maken.
Tijdens deze fase zijn de advertentie actiegerichter. Vaak werkt het goed om in deze fase bezoekers aan te zetten tot actie om een reservering te voltooien.
Voorbeelden van zoekwoorden in deze fase zijn:
- Camping in Ommen reserveren
- Campings met zwembad aan de Vecht boeken
- Tarieven campings in het Vechtdal
Een voorbeeld van een aansluitende advertentie in deze fase:
4. Retargeting
Als bezoekers al eens op de website geweest zijn dan gebruiken wij deze data om nog beter aansluitende advertenties te tonen. Zo zetten we automatisch het gedrag van bezoekers op de website om in relevante doelgroepen. Heeft een bezoeker alleen interesse getoond in accommodaties en niet in kampeerplaatsen op de website? Dan passen we de advertenties hier automatisch op aan en tonen we alleen informatie over accommodaties. Heeft een bezoeker pagina’s en tarieven bekeken over de meivakantie? Dan verwerken we het meivakantie arrangement automatisch in de advertentie. Op deze manier sluiten de advertenties naadloos aan op de behoefte van de bezoekers en verhogen we de kans op conversie.
Het resultaat mag er zijn!
188% meer conversies uit Google Ads
Het afgelopen jaar hebben we bijna 188% meer reserveringen verkregen vanuit de Google Ads campagnes.
17% lagere koster per conversie uit Google Ads
De kosten per reservering vanuit de Google Ads campagnes zijn gedaald met 17%.
Conversiepercentage uit Google Ads 55% hoger
Gemiddeld gezien gaat een bezoeker uit Google Ads 55% vaker over tot het maken van een reservering.